Alyvos lygio daviklis MB kodas12445420017 variklio (om603, bet turi tikti ir 602, 601 ir tų laikų benzininiams) karteryje po ilgų metų kartais praranda sandarumą. Nusprendžiau sutvarkyti, nes nors leido nedaug, tačiau to užteko, kad karterio apačia būtų nuolat erzinančiai alyvuota, o pats daviklis apaugęs alyvos ir purvo mišiniu.
Informacija apie sistemą.
Nors principas labai paprastas viskas kruopščiai ir mersiškai apgalvota, kad veiktų nepriekaištingai. Šiek tiek laisvo vertimo iš gamintojo remonto instrukcijų.

Alyvos lygio daviklis
Alyvos lygis daviklyje (351) palaikomas toks pats kaip
karteryje (27) per kiaurymę (b). Jis matuojamas plūde
(358) su magnetu (359). Prietaisų skydelio elektronika
stebi uždarą grandinę, kurioje yra daviklis. Jei alyvos lygis
nukrenta iki ribos artimos “Min” kontaktai (360) atsidaro
ir grandinė nutraukiama, o indikacinė lemputė skydelyje
užsidega. Lemputė taip pat įsijungia ir nutrūkus laidui
einančiam į daviklį.
Apsauga nuo klaidingų suveikimų
Temperatūrinės sąlygos. Kadangi alyva žemesnėje nei 60 laipsnių temperatūroje yra klampi, teka lėtai ir plūdė gali užfiksuoti tariamai žemą alyvos lygį yra numatyta apsauga nuo klaidingų perspėjimų. Todėl daviklio apačioje yra bimetalinė plokštelė (352), kuri esant +30 laipsnių temperatūrai uždaro apatinę kiaurymę (b) ir fiksuojamas tik alyvos lygis daviklyje. Temperatūrai pakilus daugiau +60 kiaurymė atsidaro ir matuojamas alyvos lygis karteryje (27).
Keičiant alyvą ji būdama šilta išbėgtų ir iš daviklio, tuo tarpu supilta nauja, šaltesnė į jį nepatektų ir sistema klaidingai informuotų apie trūkumą. Kad to nenutiktų numatyta viršutinė kiaurymė (a) per kurią užsipildo ir daviklis.
Važiavimo sąlygos. Kadangi aštriuose posūkiuose alyva teka į karterio šonus, o plūdei nukritus daviklis pertraukinėja grandinę, prietaisų skydelyje numatyta elektronika reaguoja su 60 sekundžių uždelsimu.
Daviklio remontas
Daviklis pagamintas neardomas, tokiu atveju turėtų būti keičiamas, bet kodėl nepabandžius sutaisyti? Norint išimti reikia išleisti alyvą iš karterio. Išimti paprasta - du varžtai dešimties raktu, laidas tiesiog nusimauna. Tarp karterio ir daviklio yra O formos sandarinimo žiedas, apžiūrėjus matėsi, kad bėga ne per jį, o iš jungties. Išvalius matyti, kad plastikinė izoliacinė įvorė užpresuota korpuse, keliose vietose apspaudžiant. Teko nedidelio grąžtu nugręžti ir atlituoti herkoninio (tai jungiklis stikliniame hermetiškame korpuse valdomas magnetiniu lauku) jungiklio išvadą, kad galėčiau ištraukti centrinį išvadą su plastikine įvore. Vis tik geriau atsargiai iškalti iš vidaus, nes traukdamas nutraukiau dalį plastiko, kuris gana trapus. Ivorę ir daviklio korpusą sandarina du žiedeliai, o viduje esantį kontaktą vienas. Išorėje yra dar vienas, bet sandarina tik jungtį nuo išorės poveikio. Pakeičiau visus, centrinio kontakto gavau kiek didesnį, todėl teko kiek padidinti skylę ivorėje (atsargiai ir tik ties sandarinimo žiedu, nes toliau skylė siaurėja ir tai būtina kontakto fiksavimui). Viską kruopščiai nuriebalinęs ir išplovęs papildomai patepiau silikoniniu hermetiku, įspraudžiau atgal, užspaudžiau įvorę korpuse ir išorę užliejau epoksidine derva. Bet svarbiausia nauji ir tinkamo dydžio sandarinimo žiedai, turėtų pakakti vien jų. Iš vidaus manau nereikėtų persistengti bandant papildomai sandarinti, kad tos priemonės vėliau neatsidurtų karteryje.
Informacija apie sistemą.
Nors principas labai paprastas viskas kruopščiai ir mersiškai apgalvota, kad veiktų nepriekaištingai. Šiek tiek laisvo vertimo iš gamintojo remonto instrukcijų.


Alyvos lygio daviklis
Alyvos lygis daviklyje (351) palaikomas toks pats kaip
karteryje (27) per kiaurymę (b). Jis matuojamas plūde
(358) su magnetu (359). Prietaisų skydelio elektronika
stebi uždarą grandinę, kurioje yra daviklis. Jei alyvos lygis
nukrenta iki ribos artimos “Min” kontaktai (360) atsidaro
ir grandinė nutraukiama, o indikacinė lemputė skydelyje
užsidega. Lemputė taip pat įsijungia ir nutrūkus laidui
einančiam į daviklį.
Apsauga nuo klaidingų suveikimų
Temperatūrinės sąlygos. Kadangi alyva žemesnėje nei 60 laipsnių temperatūroje yra klampi, teka lėtai ir plūdė gali užfiksuoti tariamai žemą alyvos lygį yra numatyta apsauga nuo klaidingų perspėjimų. Todėl daviklio apačioje yra bimetalinė plokštelė (352), kuri esant +30 laipsnių temperatūrai uždaro apatinę kiaurymę (b) ir fiksuojamas tik alyvos lygis daviklyje. Temperatūrai pakilus daugiau +60 kiaurymė atsidaro ir matuojamas alyvos lygis karteryje (27).
Keičiant alyvą ji būdama šilta išbėgtų ir iš daviklio, tuo tarpu supilta nauja, šaltesnė į jį nepatektų ir sistema klaidingai informuotų apie trūkumą. Kad to nenutiktų numatyta viršutinė kiaurymė (a) per kurią užsipildo ir daviklis.
Važiavimo sąlygos. Kadangi aštriuose posūkiuose alyva teka į karterio šonus, o plūdei nukritus daviklis pertraukinėja grandinę, prietaisų skydelyje numatyta elektronika reaguoja su 60 sekundžių uždelsimu.
Daviklio remontas
Daviklis pagamintas neardomas, tokiu atveju turėtų būti keičiamas, bet kodėl nepabandžius sutaisyti? Norint išimti reikia išleisti alyvą iš karterio. Išimti paprasta - du varžtai dešimties raktu, laidas tiesiog nusimauna. Tarp karterio ir daviklio yra O formos sandarinimo žiedas, apžiūrėjus matėsi, kad bėga ne per jį, o iš jungties. Išvalius matyti, kad plastikinė izoliacinė įvorė užpresuota korpuse, keliose vietose apspaudžiant. Teko nedidelio grąžtu nugręžti ir atlituoti herkoninio (tai jungiklis stikliniame hermetiškame korpuse valdomas magnetiniu lauku) jungiklio išvadą, kad galėčiau ištraukti centrinį išvadą su plastikine įvore. Vis tik geriau atsargiai iškalti iš vidaus, nes traukdamas nutraukiau dalį plastiko, kuris gana trapus. Ivorę ir daviklio korpusą sandarina du žiedeliai, o viduje esantį kontaktą vienas. Išorėje yra dar vienas, bet sandarina tik jungtį nuo išorės poveikio. Pakeičiau visus, centrinio kontakto gavau kiek didesnį, todėl teko kiek padidinti skylę ivorėje (atsargiai ir tik ties sandarinimo žiedu, nes toliau skylė siaurėja ir tai būtina kontakto fiksavimui). Viską kruopščiai nuriebalinęs ir išplovęs papildomai patepiau silikoniniu hermetiku, įspraudžiau atgal, užspaudžiau įvorę korpuse ir išorę užliejau epoksidine derva. Bet svarbiausia nauji ir tinkamo dydžio sandarinimo žiedai, turėtų pakakti vien jų. Iš vidaus manau nereikėtų persistengti bandant papildomai sandarinti, kad tos priemonės vėliau neatsidurtų karteryje.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą